To strategiczne doradztwo komunikacyjne oraz aktywne działania współpracy z mediami podczas postępowania sądowego. Działania te mają za zadanie obronę reputacji strony pozwanej w procesie sądowym oraz wsparcie prawników broniących stronę pozwaną poprzez przekazywanie pozytywnego obrazu pozwanego (oskarżonego) opinii publicznej, co może zwiększyć szanse na uzyskanie korzystnego rozstrzygnięcia sprawy w sądzie.
Działania z zakresu litigation PR są potrzebne oskarżonym w procesie, szczególnie w przypadku głośnych spraw, ponieważ goniące w dzisiejszych czasach za sensacją media są bardzo często stronnicze i prezentują punkt widzenia powoda i prokuratury. Podawane do wiadomości publicznej informacje o zarzutach pokazują omawianą sprawę w uproszczonych kategoriach: ofiary kontra złoczyńcy – a w ten oczywisty sposób naruszają reputację strony pozwanej, co w przypadku, gdy pozwana zostaje firma, powoduje zagrożenie jej pozycji rynkowej, zmniejszenie sprzedaży etc. Zazwyczaj źródło informacji dla mediów to strona powoda lub prokuratura. Prowadzi to do sytuacji, w której pozwany jest zmuszony do defensywy od samego początku.
W ramach litigation PR prowadzimy działania zmierzające do:
- przeciwdziałania nadawaniu sprawie przez media wydźwięku negatywnego dla strony pozwanej,
- nagłaśniania punktu widzenia pozwanego,
- zapewnienia zrównoważonego (wielostronnego) komentarzaw mediach,
- wyjaśnienia mediom i opinii publicznej skomplikowanych zagadnień sprawy i zawiłości prawnych,
- przeciwdziałania aktywności medialnej wrogiego środowiska/grupy interesu, które wytwarza się wokół sprawy sądowej (jeśli taka sytuacja występuje),
- pomoc w rozwiązywaniu konfliktu pomiędzy stronami poprzez działania medialne (w przypadku sporu, który pozwala na mediację).
Najnowsze komentarze